Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ
ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΣΠΙΘΑΣ ( ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ 34 ΕΞΑΡΧΕΙΑ ( Πίσω από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο - Πολυτεχνείο ) ΧΑΡΤΗΣ ΕΔΩ http://goo.gl/maps/WE4GR
τηλ. 211.2138662 – 6972531319 – 6980302045
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
προσέλευση 7:45 μ.μ. ΈΝΑΡΞΗ 8μ.μ.
τηλ. 211.2138662 – 6972531319 – 6980302045
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
προσέλευση 7:45 μ.μ. ΈΝΑΡΞΗ 8μ.μ.
ΚΕΡΝΑΜΕ ΠΟΠ-ΚΟΡΝ & ΧΥΜΟ
Χρονολογία παραγωγής 1980
Σενάριο-Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΜΑΣ
Μουσική Σύνθεση: ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
Δ/ντής Παραγωγής: ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ,
Δ/ντής Φωτογραφίας: ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ,
Σκηνογραφία: ΤΑΣΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ, ΕΡΣΗ ΔΡΙΝΗ,
Στίχοι Τραγουδιών: ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ,
Τραγουδούν: ΖΟΡΜΠΑΛΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΧΟΡΩΔΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ,
Παραγωγή: ARMA FILMS ( ΗΛΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ )
Παίζουν: ΦΟΙΒΟΣ ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΦΥΣΣΟΥΝ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΖΑΝ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ,ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ, ΑΙΜΙΛΙΑ ΥΨΗΛΑΝΤΗ, ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΑΝΕΣΤΗΣ ΒΛΑΧΟΣ, ΜΙΡΚΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΖΟΓΛΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΡΑΝΗΣ, ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΒΑΣΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΔΗΣ, ΜΙΡΚΑ ΚΑΛΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΛΟΒΟΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΕΣΑΡΗΣ, ΑΘΗΝΟΔΩΡΟΣ ΠΡΟΥΣΑΛΗΣ, ΦΟΙΒΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΤΑ ΝΑΙ στο FaceBook
Αξίζει κανείς να το ξαναδεί γιατί εκτός από την απολογία του Μπελογιάννη που κρύβει μέσα της τον πόθο για την λευτεριά θα διαπιστώσει ότι την περίοδο εκείνη οι Αμερικάνοι εδραίωσαν την εξάρτησή τους και έφτιαξαν τους μηχανισμούς που μας έχουν δέσει χειροπόδαρα μέχρι σήμερα .
Οι συνθήκες μοιάζουν τόσο πολύ με τις σημερινές αφού η βουλή τελικά δεν παίζει κανένα απολύτως ρόλο και οι κατακτητές την χρησιμοποιούν για να φαίνεται ότι όλα γίνονται "νόμιμα " . Ο λαός στενάζει και αυτοί που μπορούν να οργανώσουν την αντεπίθεση σκοτώνεται κάθε μέρα η φωνή τους για να μην φτάσει στον λαό. Όταν κάποιες ιδέες καταλήγουν να φτάσουν στον λαό , τότε υιοθετούνται
από τα φερέφωνα του συστήματος και διαστρεβλώνονται μεθοδικά και από ότι φαίνεται και αποτελεσματικά . Σκοτώνουν τις ιδέες για λυτρωμό και απεξάρτηση.ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΟΝ ΑΜΥΘΗΤΟ ΠΛΟΥΤΟ που είναι το κλειδί της ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ μας. Αρκεί να κυβερνήσουν αυτοί που θα τον χρησιμοποιήσουν ΜΟΝΟ για το καλό της Πατρίδας μας. Και αυτοί θα βγουν μέσα από τα σπλάχνα του λαού.
Η Κρατική βία μεγαλώνει και η ετοιμασίες του νέου "στρατού" συνειδησιακά επηρεασμένων ΝΕΩΝ στα σώματα ασφαλείας θα είναι η μαγιά ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΝΤΟΠΙΩΝ ΔΙΚΤΑΤΌΡΩΝ. Το προετοιμάζουν μεθοδικότατα και σταθερά δύο χρόνια τώρα . Η δικτατορία των συνταγματαρχών απέτυχε να "αγκαλιαστεί" από τον λαό . Τώρα προετοιμάζουν τον λαό να δεχτεί με την θέλησή του τους Νέους Δικτάτορες χωρίς πραξικόπημα υποτίθεται . ΑΛΛΩΣΤΕ το πραξικόπημα ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ( υπογράφτηκε η δανειακή σύμβαση , σε αυτήν στηρίζοντε όλα τα μνημόνια , που ανάμεσα στα άλλα ορίζει οτι η ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΑΙΤΕΊΤΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΕΦ ΟΡΩΝ από τις ασυλίες που τις δίνει το διεθνές δίκαιο , από τα 3/5 της βουλής όπως ορίζει το ΣΥΝΤΑΓΜΑ μας ; ) . Γιατί να κάνουν κι άλλο αφού ο λαός το δέχεται και μάλιστα με την βοήθεια της αντιπολίτευσης που το ψιλοκαταγγέλει μέν αλλά δέχεται τις κοινοβουλευτικές
διαδικασίες ώς "νόμιμες - νομότυπες " . Αυτά και άλλα πολλα μπορούμε να συζητήσουμε με αφορμή την ταινία του ΝΙΚΟΥ ΤΖΙΜΑ και την μουσική του ΜΙΚΗ με μία πλειάδα εξαίρετων ηθοποιών που κάναν το ΚΑΘΗΚΟΝ τους όχι μόνο το καλλιτεχνικό , πράγμα παράλογο για τους περισσότερους καλλιτέχνες του σήμερα , αλλά και το κοινωνικό - πολιτικό.
Ο Γιάννης Ρίτσoς, εξόριστος στον Άη Στράτη, μαθαίνει για την εκτέλεση και γράφει το ποίημα «ο Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο».
«Σήμερα το στρατόπεδο σωπαίνει.
Σήμερα ο ήλιος τρέμει αγκιστρωμένος στη σιωπή
όπως τρέμει το σακάκι του σκοτωμένου στο συρματόπλεγμα.
Σήμερα ο κόσμος είναι λυπημένος.
Ξεκρέμασαν μια μεγάλη καμπάνα και την ακούμπησαν στη γη.
Μες στο χαλκό της καρδιοχτυπά η ειρήνη.
Σιωπή. Ακούστε τούτη την καμπάνα.
Σιωπή. Οι λαοί περνούν σηκώνοντας στους ώμους τους
το μέγα φέρετρο του Μπελογιάννη.
Οι δολοφόνοι κρύβονται πίσω από τα μαχαίρια τους.
Τραβηχτείτε πέρα δολοφόνοι. Τραβηχτείτε πέρα.
Σιωπή. Οι λαοί περνούν σηκώνοντας στους ώμους τους
το μέγα φέρετρο του Μπελογιάννη.
Τους σκότωσαν. Τους σκότωσαν.
Ένας άνεμος που πέρασε μες απ' το σκοτεινό τούνελ της σιωπής μας έφερε το μαντάτο.
Τους σκότωσαν. Τους σκότωσαν.
Δυο ξεχασμένοι γλόμποι ξεθωριάζουνε στην ξώπορτα της μέρας.
Τους σκότωσαν.
[...]
Ήταν πικρό το τσάι σήμερα. Αφουγκραζόμασταν
ένα μεγάλο αμάξι που σταμάτησε στο δρόμο -
ένας τροχός του χτύπησε στο βράχο.
Μπορεί να 'ταν ο τροχός της ιστορίας.
Γιατί η γριούλα που βούρτσιζε στην μπαλκονόπορτα
το μαύρο κυριακάτικο φουστάνι της
πέτρωσε εκεί σα να κατάλαβε
τι μαύρο που 'ναι το μαύρο χρώμα
σα να 'δε ανεβασμένη μια μαύρη σημαία στο κατάρτι του χρόνου.
Λογαριάζαμε στα δάχτυλα: μεθαύριο,
μεθαύριο, ναι, μπαίνει ο Απρίλης.
Λέγαμε: θα βρούμε στο πανέρι της άνοιξης
πολλές χρυσές βελόνες, πολλές χρωματιστές κουβαρίστρες
να μπαλώσουμε το γέλιο του παιδιού
να μπαλώσουμε τις ρυτίδες της μάνας
να ράψουμε ακόμα κι ένα κομμένο πόδι, ένα σπασμένο κρανίο - λέγαμε.
Μια καρδιά χωρισμένη στα δύο,
απ' τη μια το ψωμί και το φιλί
απ' την άλλη το χρέος - θα σμίξει, λέγαμε,
μεθαύριο Απρίλης. Κάτου απ' τα δέντρα η ειρήνη,
θα χαιρετιούνται οι άνθρωποι μες απ' τα δίχτυα των αχτίνων
το φως θα κλείσει με τη φούχτα του την υψωμένη κάννη
θα χαμηλώσει η κάννη και θα γράψει στο χώμα
ένα μικρό κύκλο σαν το μηδέν
κι ύστερα γύρω στο μηδέν γραμμές - γραμμές
σαν τις αχτίνες του ήλιου που χαράζουν τα παιδιά στον άμμο.
Λογαριάζαμε στα δάχτυλα:
μεθαύριο Απρίλης και το Πάσχα
θα φιληθούνε οι άνθρωποι.
Τους σκότωσαν.
Τούτα τα πρόσωπα είναι σαν τα σταματημένα ρολόγια.
Τι ώρα να 'ναι; Τι ώρα να 'ναι σήμερα;
Ποιος σταμάτησε τούτα τα ρολόγια;
Ποιος σταμάτησε στη μέση τον Απρίλη;
Ποιος έγραψε με κάρβουνο σταυρούς πάνου στις πόρτες;
Ποιος σταμάτησε το χαμόγελο στα μάτια της μάνας; Τι ώρα να 'ναι;
Ποιος έκοψε στα δυο την ελπίδα; Τι ώρα να 'ναι; Πέστε μου λοιπόν.
Η κυρα-Λένη γύρισε απ' την αγορά μ' άδειο το καλάθι της.
Δε θυμάμαι, είπε, γιατί πήγα.
Όπου πηγαίνω βρίσκουμαι μπροστά στους σκοτωμένους.
Αν έχεις κάτι να μου πεις θα το ξεχάσω.
Δεν ξεχνάω τους σκοτωμένους. Το φουστάνι μου
αγγριώνει στους σταυρούς. Οι νεκροί με κρατάνε.
Ό,τι μου πουν θα κάνω. Παιδί μου, παιδί μου,
αυτοί πέθαναν για να ζήσεις.
Μην το ξεχνάς. Αν το θυμάσαι αυτοί δε θα πεθάνουν.
[...]
Σιωπή. Οι λαοί περνούν σηκώνοντας στους ώμους τους
το μέγα φέρετρο του Μπελογιάννη.
Όχι δε σου ταιριάζει εσένα Μπελογιάννη τούτο το σιωπηλό πένθος
τούτες οι μαύρες κορδέλες άκρη άκρη στο φουστάνι της άνοιξης
τούτο το πράσινο σαπούνι που λιώνει ξεχασμένο στη σκάφη θολώνοντας το νερό.
Για σένανε είναι οι μεγάλες σάλπιγγες, τα μεγάλα τύμπανα,
οι μεγάλες καμπάνες και οι μεγάλες παρελάσεις,
ο μεγάλος όρκος των λαών πάνω στο φέρετρό σου
η μεγάλη μέρα της τριάντα του Μάρτη
που μπαίνει στο καινούργιο εορτολόγιο των ηρώων και των μαρτύρων της ειρήνης.
[...]
Εσύ σκαρφάλωσες στη ράχη του χάρου
κουρντίζοντας με γρήγορο χέρι το ρολόι του ήλιου.
Να φύγουν πιο γρήγορα οι δείχτες.
Να φύγει τούτη η μέρα.
Να φύγει το μαύρο απ' τα μάτια μας.
Να φύγει τ' άδικο απ' τον κόσμο.
[...]
Νίκο, είχες μια καρδιά γεμάτη απ' το αίμα του ήλιου.
Όταν περπατούσες στα ερείπια του φθινοπώρου
είχες πάντα στη μέσα τσέπη του σακακιού σου το σχέδιο της καινούργιας πολιτείας μας,
γι' αυτό χαμογελούσε ο λαός μέσα στα μάτια σου.
Έφυγες τώρα Νίκο
ανάβοντας μ' ένα γαρύφαλλο από φλόγα το κουράγιο του κόσμου,
ανάβοντας την ελπίδα στην καρδιά των λαών,
ανάβοντας τους αστερισμούς της ειρήνης στο στερέωμα του κόσμου,
πάνω απ' τις πεδιάδες τις σπαρμένες με κόκαλα.
Έπεσες, Νίκο, με τ' αφτί σου κολλημένο στην καρδιά του κόσμου,
ν' ακούς τα βήματα της λευτεριάς να βαδίζουν στο μέλλον,
ν' ακούς το μέλλον να ξεδιπλώνει εκατομμύρια κόκκινες σημαίες
πάνω απ' το γέλιο των παιδιών και των κήπων.
[...]
Η νύχτα κόβει με το σουγιά της μικρά κομμάτια τ' όνειρο.
Ένα δέντρο κάνει φτερά. Ένα παιδί μεγαλώνει.
Ορκιστείτε να 'χει το παιδί το ψωμί του και το βιβλίο του
να μάθει να γράφει σ' αγαπώ,
να κρατάει μπράτσο τον ήλιο σ' ένα ανθισμένο περιβόλι.
Ο κομμουνισμός είναι η νιότη του κόσμου,
η λευτεριά και η ομορφιά του κόσμου. Ορκιστείτε.
[...]
Αύριο μεθαύριο θα επιστρέψουμε απ' το μεγάλο πόνο μας στις καθημερινές δουλειές μας,
θα φάμε το ψωμί μας. Το ψωμί είναι νόστιμο
όσο πικρές κι αν είναι οι μέρες μας. Πρέπει να φάμε το ψωμί μας.
Πρέπει να ζήσουμε, να διεκδικήσουμε τη ζωή μας και το δίκιο σας.
Μα και την ώρα που θα τρώμε θα 'μαστε έτοιμοι. Το ξέρουμε
είναι βαριά η κληρονομιά σου Μπελογιάννη -
θα τη σηκώσουμε στους ώμους μας.
Συχνά δυσκολευόμαστε, θα δυσκολευτούμε πιότερο -
θα την κρατήσουμε στους ώμους μας.
Η πληγή μας μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, το ίδιο κι η πίστη μας.
Θα φέρουμε την κληρονομιά σου στους ώμους μας,
ως την πόρτα του ήλιου, Μπελογιάννη.
Καλημέρα αδέρφια μου.
Καλημέρα ήλιε
Καλημέρα κόσμε.
Ο Μπελογιάννης μας έμαθε άλλη μια φορά
πώς να ζούμε και πώς να πεθαίνουμε.
Μ' ένα γαρύφαλλο ξεκλείδωσε όλη την αθανασία.
Μ' ένα χαμόγελο έλαμψε τον κόσμο για να μη νυχτώνει.
Καλημέρα σύντροφοι
Καλημέρα ήλιε
Καλημέρα Μπελογιάννη.
Τώρα, ας βροντήσουνε της λευτεριάς τα τύμπανα κι οι σάλπιγγες.
Καλημέρα Μπελογιάννη.
Ακόμη μια φορά. Ακόμη μια φορά
εσύ Νίκο πολέμησες για όλους μας
εσύ νίκησες για όλους μας
εσύ απόδειξες
πόσο μικρά είναι αυτή την ώρα τα μικρά όνειρα,
[...]
μπροστά στο μπόι της χαράς να πεθαίνεις
για τη χαρά του κόσμου.
[...]
Πόσο μικρή είναι τούτη η λευτεριά μπροστά στην άγρια λευτεριά
να βγάζεις την καρδιά σου σα γαρύφαλλο απ' τον κόρφο σου
για να μοσκοβολάν τα σύμπαντα θυσία και ειρήνη.
[...]
Καλημέρα ανθρώποι μου
Καλημέρα ήλιε
Καλημέρα Μπελογιάννη».
--------------------------------------------------------------------------
ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ
ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΣΠΙΘΑΣ
( ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ 34 ΕΞΑΡΧΕΙΑ ΧΑΡΤΗΣ ΕΔΩ)
τηλ. 211.2138662 – 6972531319 – 6980302045
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
προσέλευση 7:45 μ.μ.
ΈΝΑΡΞΗ 8μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου